MindDX CEO’su Serhan Oralp: “Verimlilik, hız ve akıl çağında yapay zeka destekli çözümlerimizle mükemmeli hedefliyoruz”

6 - 07/02/2025 23:08 A A

Kurumsal yapay zeka çözümlerinin sayısı arttıkça, liderlerin yapay zeka destekli dijital dönüşüm yol haritası belirlemesi de zorlaşıyor. On binlerce şirket tarafından kullanılan ITSM, CRM, ERP, RPA ve IIoT çözümlerine tek noktadan erişme olanağı sunan MindDX, şirketlerin teknoloji ve strateji partneri oluyor.

Çin merkezli yapay zeka şirketi DeepSeek’in küresel piyasalarda sebep olduğu sarsıntı, yapay zekanın yalnızca şirketlerin değil, ulusların rekabetinde de önemli bir rol oynayacağını gösterdi. Öte yandan McKinsey verileri 10 şirketten dokuzunun önümüzdeki üç yılda yapay zeka yatırımlarını artıracağına işaret ederken, şirketlerin yalnızca %1’inin yapay zeka olgunluğuna ulaştığına inandığı tespit edildi. Dünyanın dört bir yanında şirketlerin bu dönüştürücü teknolojiden en yüksek verimi alma hedefiyle hareket ettiği bir dönemde, en iyi yapay zeka uygulamalarına ulaşmaya aracılık eden strateji ve teknoloji partnerlerine ihtiyaç arttı.

Konuyla ilgili değerlendirmelerini paylaşan MindDX CEO’su Serhan Oralp, “İşletmeler için 2024, yapay zekanın gündeme yoğun bir biçimde dahil olduğu, çözüm ailelerinin genişlediği, eksikliklerin ve ihtiyaçların görüldüğü bir yıl oldu. Son 3 yılda işletmeler bu teknolojinin ilk benimseyenlerinden olmak için yarıştı ancak 2025 itibarıyla bu durumun değişmesini bekliyoruz. Yapay zekanın üretkenliğe ve verimliliğe etkisinin somut bir biçimde ölçülebildiği çözümlere ve bu çözüm ailelerini bir araya getiren MindDX gibi strateji partnerlerine olan talep günden günde artıyor” dedi.

Küresel devlerin yapay zeka çözümleri tek teknoloji ortağında

Müşteri hizmetleri, BT ve satış fonksiyonlarına odaklanan yapay zeka destekli çözümleriyle öne çıkan Freshworks tarafından yürütülen bir araştırma, yapay zekanın işletmelere yılda 24 günlük iş verimliliği kazandırdığını gösterdi. Öte yandan satış ve müşteri ilişkileri yönetimini (CRM) kolaylaştırmaya odaklanan Pipedrive’ın verileri, 5 kullanıcıdan dördünün (%79,1) üretkenliği yapay zeka benimsemesinin birincil motivasyonu olarak gördüğüne işaret etti.

MindDX’in 20 yılı aşkın süredir küresel iş ortaklıklarını yerel uzmanlıkla birleştirerek sektörel ihtiyaçlara uygun dijital dönüşüm çözümleri geliştirdiğini vurgulayan Serhan Oralp, “Bir işletmenin yapay zekayla verimlilik kazanımı sağlayabileceği alanlar robotik süreç otomasyonundan (RPA) endüstriyel nesnelerin internetine (IIoT), müşteri ilişkileri yönetiminden (CRM) kurumsal kaynak planlamaya (ERP) ve BT hizmet yönetimine (ITSM) uzanıyor. Her sürecin kendine has özellikleri ve başarısı kanıtlanmış iyi uygulamaları var.

Bir strateji ve teknoloji ortağı olarak MindDX, farklı alanlara temas eden çözümleri tek noktada birleştirerek ayrışıyor. Küresel teknoloji devlerinin geliştirdiği ve dünyanın dört bir yanında on binlerce işletme tarafından tercih edilen Freshworks ITSM, Pipedrive CRM, ABAS ERP, Odoo ERP, Turkcell Global Bilgi RPA ve Prodaso IIoT çözümlerini yerel ve sektörel uzmanlığımızla Türkiye ve bölge ülkelerdeki müşterilere sunuyoruz. Bu sayede MindDX müşterilerinin farklı ihtiyaçlar için farklı sağlayıcılara ve teknoloji ortaklarına ulaşmasına gerek kalmıyor” diye konuştu.

Dijital olgunluğu da ölçüyor

MindDX’in bir dönüşüm yönetimi yazılımı sağlayıcısı olarak Türkiye’nin önde gelen markalarına hizmet veren Digitopia’nın da iş ortaklarından biri olduğunu vurgulayan Serhan Oralp, “Dijital dönüşümün bir süreç olduğuna ve bu sürecin başlangıcında da ihtiyaçların net bir biçimde belirlenmesi gerektiğine inanıyoruz. Digitopia iş ortaklığıyla sunduğumuz, 20’den fazla ülkede bini aşkın işletme tarafından tercih edilen Digital Maturity Index (DMI), yapay zeka ve dijital dönüşüm projelerinin başarısını artırıyor; proje takvimine sadık kalınmasını sağlıyor ve işletmelerin beklentileriyle çıktıların örtüşmesine yardımcı oluyor. Önce işletmelerin dijital olgunluğunu akademik bir metodolojiyle ölçüyor, ardından ihtiyaçları belirliyoruz. Milyonlarca kullanıcıya, on binlerce şirkete maliyetleri düşürme, operasyonel verimliliği artırma ve müşteri memnuniyetini artırma fırsatı sunan teknoloji çözümleri bu ihtiyaçlara, sektöre, ölçeğe göre uygulanıyor. Küresel partnerler ve yerel uzmanlığın yanı sıra, MindDX’in dijital dönüşüm projelerinde %100 başarı oranına sahip olmasının en önemli gerekçelerinden biri de bu” ifadelerini kullandı.

“Verimlilik, hız ve akıl çağında mükemmeli hedefliyoruz”

“Dijital mükemmelliğin akıl merkezi” mottosunu benimseyen MindDX’in gelişmiş analitik araçlar, otomasyon teknolojileri ve yerel ihtiyaçlara uygun entegrasyonlarla bugüne dek 100’ü aşkın projede pek çok başarı hikayesine imza attığını vurgulayan MindDX CEO’su Serhan Oralp, değerlendirmelerini şu ifadelerle sonlandırdı:

“Endüstriyel operasyonlarda gerçek zamanlı izleme ve optimizasyon sağlayan Prodaso IIoT, verimliliği %30 artırıyor. Rutin görevlerde insan hatasını devreden çıkaran Turkcell Global Bilgi RPA, %50 zaman tasarrufuyla dikkat çekiyor. BT süreçlerini yapay zeka destekli otomasyonla optimize eden Freshworks ITSM müşteri memnuniyetini %25 artırırken, Digitopia DMI işletmelerin dijital olgunluğunu ortalama %40 artırmak için gereken zemini hazırlıyor. Yapay zekadan olgunluğun ve somut çıktıların beklendiği bir dönemde her ölçekten ve sektörden işletmeyi; verimlilik, hız ve akıl çağında mükemmeli hedefleyen MindDX’in operasyonel verimliliği artıran, maliyetlerini düşüren ve büyüme yolculuğunu sürdürülebilir kılan strateji ve teknoloji ortaklığıyla tanışmaya davet ediyoruz.”

TR B2Press

6 - 23:08 A A
BENZER HABERLER

SOSYAL MEDYA HESAPLARIMIZ

ÇOK OKUNANLAR

  • 01
    “Yerel Eşitlik Eylem Planı Çalıştayı Yapılacak”
    Muğla Büyükşehir Belediyesi, toplumsal cinsiyet eşitliğini her alanda sağlamak amacıyla “Yerel Eşitlik Eylem Planı Çalıştayı” düzenliyor.  Eşitlik odaklı bir yerel yönetim anlayışını kalıcı ve sistematik hale getirmeyi amaçlayan Muğla Büyükşehir Belediyesi, bu doğrultuda çeşitli sivil toplum örgütleri, akademisyenler, meslek odaları ve kamu kurumu temsilcilerinin katılacağı geniş kapsamlı bir çalıştay düzenleyecek. Bu çalıştay ile eylem planının […]
  • 02
    Fenomenlerin sosyal medyada maruz kaldıkları siyasi baskılar!
    Sosyal medya, günümüzün en büyük dijital pazarlarından biri hâline geldi. Fenomenler ve influencerlar, bu dijital platformları birer iş yeri olarak kullanıyorlar. Bir markayı tanıtıyor, ürünler hakkında bilgilendirici içerikler üretiyor, eğlence sunuyor ya da kendi alanlarında profesyonel içerikler üreterek geniş kitlelere ulaşıyorlar. Ancak gariptir ki, bu insanların iş yaptıkları sık sık göz ardı ediliyor. Öyle ki, […]
  • 03
    Osmanlı Devleti’ni Kur’ân-ı Kerim Mi Yıktı?
    “Osmanlı Devleti Kur’an yüzünden yıkılacaktır.” Bu ifadeyi ilk cümlede kullandığım için bana kızmayınız. Zira söz şahsıma değil, “Charles Maurice de Talleyrand-Périgord” ya da meşhur adıyla “Talleyrand” (1754-1838) adındaki bir Fransız diplomata aittir. Bu kişi, Fransız siyaset tarihinin en zeki diplomatlarından biri olarak kabul görmektedir. Bu bağlamda Talleyrand tarafından ortaya atılan bu ifadenin dikkatle incelenmesi ve […]
  • 04
    Ticaret Bakanı Bolat Şam’da: Ortak adımları ele almayı planlıyoruz
    ANKARA-BHA Ticaret Bakanı Ömer Bolat, beraberindeki heyetle birlikte Suriye’nin başkenti Şam’a resmi ziyarette bulundu. Bakan Bolat, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, ziyaretin hem ticari ilişkiler hem de Suriye’nin yeniden inşa süreci açısından önem taşıdığını vurguladı. Bolat, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada şunları kaydetti: “Bugün, özgürlüğün ve ümidin yeniden yeşermeye başladığı Suriye’nin başkenti Şam’dayız. Kurmaylarımız ve […]
  • 05
    Fransız Tarihinin En Zeki Diplomatı: Talleyrand Kimdir?
    “…Talleyrand, toplantı masasındaki tüm liderlerin önünde ayağa kalkarak, “Zafer bizim, biz kazandık!” diyerek salondan çıktı. Bu âni çıkışı, Talleyrand’ın yardımcısı dahil olmak üzere herkesin şaşkınlığına neden oldu. Ardından yardımcısı onun peşinden giderek, “Efendim, bizim kazandığımızı söylediniz ama biz hangi taraftayız?” diye sordu. Talleyrand ise hafifçe gülümseyerek şu cevabı verdi: “Onu kazanan belirleyecek…” Fransız İhtilali’ne yaklaşan […]
  • 06
    Katerina Uğruna Neler Kaybedildi Osmanlı’da?
    1711 yılında Prut’ta Osmanlı İmparatorluğu ve Rus Çarlığı arasında bir savaş olmuştu. Bu savaş, Osmanlı’nın umutlarının tekrar yeşerdiği ancak çok büyük bir zaferden de vazgeçildiği şeklinde bilinen bir muharebe olmuştur. Bu savaşta Sadrazam Baltacı Mehmet Paşa gerçekten de 1. Katerina’ya aşık mı olmuştu? Osmanlı orduları ezici ve mutlak bir zaferden, hakikaten vaz mı geçmişti? Bir […]
  • 07
    Soyadı Kanununa Eleştirel Bir Bakış: Toplumsal Etkisi ve Eserleri
    “Görüldüğü üzere kanun, toplumda eşitlik ilkesiyle yola çıksa da çeşitli sorunların daha büyük bir problem olarak algılanmasına yol açmıştı. Esasında toplumsal çatışmaları çözmek için oluşturulan bu kanun, toplumsal ayrımları daha da körükleyici olmaktaydı. Öte yandan Osmanlı Devleti’nde açık seçik olarak hüviyetleri bilinen gayrimüslim vatandaşlar, Türkiye Devleti’ne geçince basit anlamda bu kanun sayesinde etnik kimliklerini gizleyebilmişlerdir. […]
  • 08
    Bir Kelimede Onlarca Yanılgı: Cami ve Mescit Ayrımı
    Cami ve mescid kavramları, çoğu zaman birbirinin yerine kullanılsa da, aslında hem etimolojik hem de tarihsel olarak çokça alanda farklılık gösteren yapılardır. Analitik bir bakış açısıyla yaklaştığımızda, cami ile mescidin aynı şey olmadığını görürüz. Ancak zamanla bu iki kavram, anlam kaymasına uğrayarak birbiriyle eş anlamlı hâle gelmiş ve aynı görevi ifade eden müesseseler olarak algılanmıştır. […]
  • 09
    Osmanlı Mezar Taşlarının Anatomisi
    Osmanlı, tarihimizde yeri çok ayrı ve önemli olan, medeniyet ufkunu kaplayan bir Türk devletidir. Her devletin öne çıktığı bazı alanlar varsa da Osmanlı muhtelif alanlarda öne çıkmaktadır. Bilhassa sanat konusunda bunu bariz bir şekilde görebiliriz. Öyle bir sanat düşünün ki, ölen insanın mezarında bile bir medeniyet tasavvuru oluşabilsin… Osmanlı mezar taşları, eski Türk kültüründen hiçbir […]
  • 10
    Youtube’da En Çok Kazananlar…Ruhi Çenet
    YouTube’da Servet Döndüren Türkler: 2024 Kazanç Rekorları Kırıldı! Ruhi Çenet üçüncü sırada yer aldı. Dijital platformların yükselen yıldızı YouTube, Türkiye’de de birçok içerik üreticisi için önemli bir gelir kaynağı haline geldi. 2024 yılı kazançlarına bakıldığında Türk YouTuber’ların milyonlarca lira kazandığı görülüyor. SocialBlade verilerine göre, listenin zirvesinde Tuna Tavus 130 milyon TL ile yer alırken, onu […]
  • 11
    Devlet Bekası Adına Bir Ölümün Gizlenişi!
    Sevgili okur, Aslında bu tür tarihi yazıları yazar arkadaşımız Tarih Araştırmacısı Mert Ali Eren’den okumaya alışıksınızdır, fakat Ramazan hasebiyle sıkça Hacivat ve Karagöz oyunları ile karşılaşınca bu konuyu yazmak aklıma geldi. Yıllar önce okuduğum Tarihçi Yazar Murat Kavaklı hocamızın Tarihe Yön Veren Dahi Hacıİvad adlı kitabında, oldukça ilginç bir iddiaya rastlamıştım. Sayın Kavaklı, “Hacı İvaz […]
  • 12
    Hazal Çakmak: Türkiye Güzeli, Podyumların Parlayan Yıldızı ve Akademik Başarıların Simgesi Oldu
    muahtap ajans / Hezarfen Çelebi 15 yaşında podyumlara adım atan ve 2020 Türkiye Turizm Güzeli seçilen Hazal Çakmak, kariyerinde önemli adımlar atmaya devam ediyor. Sadece podyumlarda değil, entelektüel projelerde de adından sıkça söz ettiren Hazal, şıklığı ve iddialı pozlarıyla moda dünyasında güçlü bir yer edindi. ODTÜ Sosyoloji mezunu olan genç yıldız, modellik kariyerini akademik çalışmalarıyla […]
  • 13
    Çift Başlı Kartal Motifinin Tarihteki Yeri
    Özellikle Selçuklu Devleti’nde görmekle alışık olduğumuz çift başlı kartal motifi, dünyanın en eski ikonografik unsurlarından biri olarak bilinmektedir. Esasında kartal sembolü; tarih boyunca güç, kudret ve asaletin bir emaresi olarak görülen hayvanlar içerisinde, aslandan sonra ilk sırada yer alır. Buna bağlı olarak hemen hemen her toplumda hükümdar ile kartal arasında bir ilişki kurulmuştur. Bu çift […]

HAVA DURUMU

14 Kasım 2025 CUMA
18°
  • CTS °
  • PAZ °
  • PTS °