Bu araç serisini piyasaya süren ilk Avrupalı üretici olacak

Teknoloji - 22/04/2024 19:44 A A
Reklam

MAN Truck & Bus, hidrojen yanmalı motora sahip araçları piyasaya süren ilk Avrupalı kamyon üreticisi olmaya hazırlanıyor.

Şirket, bu alandaki çalışmaları kapsamında, ilk etapta yaklaşık 200 ünitelik bir seriyi, önümüzdeki yıla kadar Almanya, Hollanda, Norveç, İzlanda ve Avrupa dışında seçtiği ülkelerdeki müşterilerine sunmayı planlıyor. “hTGX” olarak adlandırdığı yeni aracı bu yıl içinde müşterilerine teslim etmeyi öngören MAN, 2025’ten itibaren de sayıyı kademeli olarak artırmayı hedefliyor.

Ticari araç üreticisi MAN Truck & Bus, MAN sıfır emisyon portföyünü genişletmeye devam ediyor. Hidrojen yanmalı motora sahip araç serisini piyasaya süren ilk Avrupalı kamyon üreticisi olmaya hazırlanan MAN, başlangıç olarak yaklaşık 200 adetlik araç grubunu Almanya, Hollanda, Norveç, İzlanda ile birlikte Avrupa dışında belirlenen ülkelerdeki müşterilerine teslim etmeyi amaçlıyor. “MAN hTGX” olarak adlandırdığı yeni aracını ilk kez 2024 yılında müşterilerin ulaştırmayı öngören MAN, 2025 yılından itibaren de bu sayıyı kademeli olarak artırmayı planlıyor. Çevreci niteliklere sahip olan yeni MAN hTGX; özellikle inşaat, tank veya kereste taşımacılığı gibi ağır işlerde alternatif sıfır emisyonlu tahrik seçeneği sunuyor. MAN hTGX, ayrıca yeterli şarj altyapısı olmayan bölgelerde ya da yeterli hidrojene sahip pazarlarda kullanılmak üzere akülü elektrikli kamyonlara çevre dostu alternatif olarak öne çıkıyor. Sıfır emisyon noktasında çalışmalarını sürdüren MAN, aynı zamanda 2023 yılından bu yana Avrupa’da elektrikli şehir otobüsleri pazarının lideri konumunda bulunuyor.

“hTGX ile sıfır emisyon portföyümüze cazip bir ürün daha ekledik”

MAN Truck & Bus Satış ve Pazarlama’ dan sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Friedrich Baumann, “Karayolu yük taşımacılığını karbondan arındırmak için akülü-elektrikli araçlara odaklanmaya devam ediyoruz. Bu araçlar şu anda enerji verimliliği, işletme ve enerji maliyetleri açısından diğer tahrik konseptlerine göre büyük  avantajlara sahipler. Ancak, hidrojen yanmalı motorlarla çalışan kamyonlar, özel uygulamalara ve pazarlara yönelik faydalı bir çözümdür.. Müşterilerimizin taşımacılık uygulamalarının büyük çoğunluğuna elektrikle çalışan kamyonlarla en iyi şekilde hizmet verebileceğimizi öngörüyoruz. Özel uygulamalar için hidrojen yanmalı sistem veya gelecekte yakıt hücresi teknolojisi uygun bir tamamlayıcıdır. Hidrojen yanmalı motor H45, kendini kanıtlamış D38 dizel motoru temel almakta ve Nürnberg’deki motor ve batarya fabrikasında üretilmektedir. Bilinen teknolojinin kullanılması, pazara erkenden girmemizin önünü açmasının yanında, hidrojen altyapısının hızlandırılması için de belirleyici ivme sağlıyor. hTGX ile sıfır emisyon portföyümüze cazip bir ürün daha ekledik” diye konuştu.

MAN hTGX, AB CO2 mevzuatındaki ‘sıfır emisyonlu araç’ kriterlerini de karşılıyor

MAN’ın yeni aracında kullandığı hidrojen tahriki, özellikle özel aks konfigürasyonu gerektiren veya kamyon karoserine duyulan ihtiyaç nedeniyle şaside akü için yer bulunmayan özel taşıma görevleri için uygun bir model olarak öne çıkıyor. MAN hTGX, başlangıçta sunulan 6×2 ve 6×4 aks varyantlarında yüksek taşıma kapasitesi ve 600 kilometreye kadar azami menzil sunuyor. Kullanılan H45 hidrojen yanmalı motor ise, 383 kW /  520 beygir gücüne ve 900-1300 d/d’de 2500 Nm torka sahip. Hidrojenin motora doğrudan enjeksiyonu ile hızlı güç aktarımı sağlayan araç, 700 bar’a (CG H2) kadar sıkıştırılmış hidrojen ve 56 kg’lık depo kapasitesi ile 15 dakikadan kısa sürede yakıt ikmali yapabiliyor. MAN hTGX, 1 g CO2/tkm’den daha az CO2 salınımı ile yeni planlanan AB CO2 mevzuatı kapsamında “sıfır emisyonlu araç” kriterlerini de karşılıyor.

“Yeni aracımız, kalitesi ve karmaşık olmayan bakımı ile de müşterilerimizi etkiliyor”

Araştırma ve Geliştirmeden sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Frederik Zohm ise, yeni araç ve bu alandaki çalışmalar ile ilgili olarak şunları söylüyor: 

“AB düzeyindeki yeni CO2 düzenlemeleri, hidrojen yanmalı motorlara sahip kamyonları sıfır emisyonlu araçlar olarak sınıflandıracak. Bu da bu tür araçların CO2 filo hedeflerimize tam olarak katkıda bulunacağı anlamına geliyor. Bu araçlar, aynı zamanda akülü-elektrikli araçları tamamlayan seriye kapıları açıyor. Aracın sahip olduğu nitelikler sayesinde, müşterilerimiz örneğin geçiş ücreti indirimlerinden yararlanacaklar. Şirket olarak, MAN’ın Nürnberg tesisinde en yenilikçi motor teknolojisine ve hidrojenin yakıt olarak kullanımı konusunda onlarca yıllık deneyime sahibiz. Bunu kullanıyor ve MAN hTGX ile gerçek bir MAN deneyimi sunuyoruz. Yeni hidrojen yakıtlı  kamyon, denenmiş ve test edilmiş TG araç serisine dayanıyor. Araç, en yüksek seviyede kalitesi ve karmaşık olmayan bakımı ile de müşterilerimizi etkiliyor. MAN olarak, batarya teknolojisi ve hidrojene dayalı yakıt hücresi teknolojisini araştırmaya devam edeceğiz. H2 yakıt teknolojisi de MAN’da hazırlık aşamasında bulunuyor. Ancak bu teknolojinin gerçekten pazara hazır ve rekabetçi olması için birkaç yılın daha geçmesi gerekiyor.”

MAN, e-mobilitede olduğu gibi, “Simplifying Business- İşleri Kolaylaştırma” iddiası doğrultusunda yenilikçi ve güvenilir araçların geliştirildiğini ve üretildiğini vurgulamakla kalmıyor, aynı zamanda dizelden sıfır emisyonlu araçlara geçişte müşterilerini, kapsamlı servis ve danışmanlık teklifleriyle de destekliyor.

MAN hidrojen tahrikleriyle ilgili köklü bir geçmişi sahip

Hidrojen tahrikleriyle ilgili köklü bir geçmişi sahip olan MAN, onlarca yıldır bu konuda araştırmalar yapıyor. MAN Truck & Bus, hidrojenle çalışan ilk otobüsünü ise, 1996 yılında Hannover Fuarı’nda tanıtmıştı. SL 202 şehir içi otobüsü, hidrojenle çalışmak üzere modifiye edilmiş bir doğal gaz motorundan güç alıyordu. Hannover Fuarı’nın ardından araç, Erlangen’de dokuz ay süren bir test aşamasını tamamladı ve bu süre zarfında 13.000 kilometre yol kat ederek, 60.000 yolcu taşıdı. Otobüs nihayet 1997’de Münih’e ulaştı ve burada düzenli bir şekilde başarıyla kullanıldı. Bunu 1998 yılında Münih Havaalanı için 2008 yılına kadar kullanılan üç körüklü otobüs ve 2006 ile 2009 yılları arasında hidrojenle çalışan 14 otobüs daha takip etti.

MAN, ayrıca ticari araçlarla ilgili deneyimlerine ek olarak, MAN Engines bölümü için hidrojen motorunu karayolunda ve su üzerinde çok çeşitli uygulamalarda geliştiriyor ve test etmeye devam ediyor.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Teknoloji - 19:44 A A
BENZER HABERLER

SOSYAL MEDYA HESAPLARIMIZ

ÇOK OKUNANLAR

  • 01
    Çağla Akalın: Cinsiyet değiştirme ameliyatı olmadım
    “Köpek” adlı sinema filmde rol alan Türkiye’nin ilk transseksüel başrol oyuncusu, aynı zamanda 2013 yılında Miss Queen adıyla düzenlenen transseksüel güzellik yarışmasında Türkiye’nin ilk “Trans Güzellik Kraliçesi”  ve “İlk Trans Modeli” olan Çağla Akalın, Uzman Psikolog Esra Ezmeci’nin her perşembe YouTube kanalında saat 20.00’de yayınlanan  “Ne Hissettin” programına konuk oldu. BABAM ÖLÜM EMRİNİ VERDİ  Uzman […]
  • 02
    Balıkesir Dursunbey’de Cumhuriyet Bayramı Coşkusu
    muhatapAJANS.com.tr / Dursunbey Balıkesir’in tarihi, kültürel ve doğal zenginliklere sahip ilçesi Dursunbey, Türkiye Cumhuriyeti’nin 100. yıl dönümünü coşku içinde kutladı. Dursunbey Mustafa Korkmaz Anadolu Lisesi başta olmak üzere ilçenin tüm okullarının katılımıyla gerçekleşen etkinliklerde, ilçenin Cumhuriyet sevgisi ve bağlılığına bir kez daha vurgu yapıldı. 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nın Dursunbey’deki kutlamaları, halkın katılımıyla büyük bir coşkuyla […]
  • 03
    İmparatorluklarda Sömürgecilik Ruhunun Serencamı
    Hiçbir iyilik cezasız kalmaz diye bir söz vardır. Bu sözün sözler içinde ayrı bir yeri vardır. Sadece insanların hayat tecrübelerinden ibaret zannetmek doğru olmaz. Devletlerin de bir ömürleri ve bu yaşamları neticesinde acı tecrübeleri vardır. Ancak bu acılık ve tatlılık durumu da devleti yürüten organla, reayalar (Halklar) arasında farklılık gösterir.  Dolayısıyla doğruluk yargısı, yargılayan kişinin […]
  • 04
    169 milyon TL’lik tarımsal destek hesaplarda
    ANKARA (İGFA) – Tarım ve Orman Bakanlığı’nın sosyal medya hesabından yapılan paylaşımda, tarımsal destekleme ödemelerin bugün çiftçilerin hesaplarına yatırılacağı duyuruldu. Ödemelerde 168 milyon 957 bin liralık tarımsal destekleme ödemesi gerçekleştirileceği belirtilirken, bu kapsamda, hayvan hastalıkları tazminatı desteği için 87 milyon 516 bin 379 lira, bireysel sulama sistemleri desteği için 53 milyon 117 bin 97 lira, […]
  • 05
    RTÜK’ten spor yayınlarına ayar!
    ANKARA (İGFA) – Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) , spor yayınlarına ilişkin aldığı ilke kararını kamuoyuyla paylaştı. Spor yayınlarında “özenli dil” kullanımına ilişkin kararda, eleştiri sınırları aşılmayacak, hakaret ve iftiraya yer verilmeyecek: Spor yayınları için harekete geçen RTÜK’ten yapılan açıklamada, sporun evrensel değerlerine saygılı, sporda pozitif bir atmosferin oluşturulmasına yönelik barışçı, şiddet içermeyen bir […]
  • 06
    “Benim manevi mirasım akıl ve bilimdir.”
    Türkiye Cumhuriyeti’mizin kurucusu, büyük önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ü aramızdan ayrılışının yıl dönümünde  rahmet, minnet, sevgi, saygı ve özlemle anıyoruz. O, sadece bir lider değil, aynı zamanda büyük bir vizyoner, devrimci ve vatanseverdi. Türkiye Cumhuriyeti’ni kurarak, çağdaş, laik ve demokratik bir devletin temellerini atan Atatürk’ün mirası, bugün hala milletimizin yüreğinde ve dünya çapında saygıyla yaşamaktadır.  Hasretle […]
  • 07
    Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Sarkan Eğitim Müessesesinin Tarihi Seyri
    Osmanlı devleti, içinde bulunmuş olduğu çağın gereksinimlerini yakalamak ve zamane gelişmelere ayak uydurabilmek, aynı zamanda moderniteye adaptasyon sürecinde, filhakika eğitim ve öğretim dahil pek çok noktada, çağdaşlarından geç kalsa da bir yenileşme sürecine gitmiştir.
  • 08
    Erken Dönem Cumhuriyette ve Günümüzde Köpeklere Bakış 
    [2 Teşrinievvel 1336] tarihli Resmi Gazetede bir tamim yayımlanmıştır. “Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekaletinden” yani Sağlık ve Sosyal Politikalar Bakanlığından gelen “Köpeklere karşı ittihaz edilecek (Uygulanacak) tedbirler” kapsamında bazı kararlar alınmıştır. Her insanın hür ve özgür yaşama, düşünme salahiyetleri vardır. Bu özgürlükler, insanların birbirleriyle içtimai münasebetlerini içerdiği, gündelik hayatta ve sosyal yaşantıda gerçekleşmektedir. Ancak şunu […]
  • 09
    Büyük Meme Kadınların Derdi !
    Uzmanlar, büyük memenin kadınlarda omuz ağrısı ve sırt ağrılarına neden olduğuna dikkat çekti. Meme küçültme operasyonları estetik kaygıların yanı sıra mevcut memenin ağırlığıyla ortaya çıkan omurga sorunları, omuz ve sırt ağrıları nedeniyle de gerçekleştirilebiliyor. Cerrahi tedaviler içinde en yüz güldürücü ameliyatlardan biri olan meme küçültmede nihai hedefin cerrahi açıdan memenin hasta özelinde en uygun anatomiye […]
  • 10
    İş dünyası, dijital dönüşüm için Ankara’da buluştu
    İş dünyasının dinamikleri teknolojiyle baştan yazılırken, dijital dönüşüm şirketlerin odağına yerleşiyor. Bu doğrultuda kendilerine en uygun teknoloji sağlayıcılarını ve çözümlerini arayan şirketler ise 12 Eylül’de Ankara’daki etkinlikte buluşarak dijital dönüşümü uzmanlarından dinledi. Ayrıca yoğun rekabet ortamında öne çıkabilecekleri stratejik yol haritaları için ipuçları elde etti. Şirketlerin işlerini optimize etmesini, kusursuz müşteri deneyimi yaratmalarını ve operasyonel […]
  • 11
    Aldatıcı reklamlara ‘Ticaret’ radarı! 114,1 milyon TL ceza kesildi
    ANKARA (İGFA) – Ticaret Bakanlığı bünyesindeki Reklam Kurulu, yılın son toplantısını gerçekleştirdi. Reklamlarda kullanılan ifadelere müeyyide kararı verildi. Bir kozmetik şirketine ait reklamlarında yer alan “En İyi Parfüm -En İyi Fiyat” ifadesinin, Türk Patent Enstitüsü tarafından tescil ettirilmiş olmasına karşın üniversitelerin ilgili bölümlerinden veya akredite ya da bağımsız araştırma, test ve değerlendirme kuruluşlarından alınmış bilgi […]
  • 12
    DSÖ Türkiye’yi Sokak Köpekleri Açısından En Riskli Ülkeler Arasında Gösterdi !!!
    Sokak Köpekleri Hayatı Tehdit Ediyor ! Adli Bilimciler Derneği Adli Veteriner Hekimlik Komisyonu tarafından yapılan açıklamada, Dünya Sağlık Örgütü’nün başıboş köpekler açısından Türkiye’yi en riskli ülkeler arasına gördüğü bildirildi. “Ülkemizde başıboş köpek saldırıları büyük bir problem olmaya devam etmektedir” denilen açıklamada, “Sağlık Bakanlığı verilerinde 2008-2021 yılları arasındaki kuduz riskli temas sayısı 2 milyon 959 bin 338 oldu. […]
  • 13
    EÜ’DE “1. Uluslararası Türk Dünyası Halk Çalgıları Sempozyumu”
    Ege Üniversitesi Konservatuvarı’ndan dünyada bilimsel bir ilk daha… EÜ’DE “1. Uluslararası Türk Dünyası Halk Çalgıları Sempozyumu” Ege Üniversitesi (EÜ) Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı (DTMK) tarafından “Yaylı Çalgılar” temalı “1. Uluslararası Türk Dünyası Halk Çalgıları Sempozyumu” düzenledi. Konservatuvar Etkinlik Salonu’nda gerçekleşen sempozyum iki oturum halinde yapıldı. Sempozyuma DTMK Müdürü Prof. Dr. Özge Gülbey Usta’nın yanı sıra […]

HAVA DURUMU

15 Mart 2025 CUMARTESİ
22°
  • PAZ 21.3°
  • PTS 16.4°
  • SAL 10.5°